Dag vijf, Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van Mika Poecke - WaarBenJij.nu Dag vijf, Tainan - Reisverslag uit Tainan, Taiwan van Mika Poecke - WaarBenJij.nu

Dag vijf, Tainan

Blijf op de hoogte en volg Mika

15 Oktober 2014 | Taiwan, Tainan

Hallo allemaal,
ik loop een beetje achter met m'n verhalen, maar we zijn ook zo druk met van alles bekijken.
Hier komt het verhaal van dag vijf..

dag 5

hoi allemaal,
ik ben al in tainan. ik was daarvoor bij sun moon lake.
ben eer gisteren bij het kindertehuis geweest waar siri en ik de eerste maanden gewoond hebben.
De verzorgster die ik toen had was er ook en die herkende mij nog. dat is wel knap!
Gisteren waren we ergens waar ze met de hand papier maakten van plantenvezels, van koffie en zelfs van olifantenpoep haha.
We hebben daar zelf een mooie wandhanger gemaakt met de kaart van Taiwan er op.
Vandaag hebben we eerst een boottochtje gedaan over het Sun Moon Lake, dat was superleuk.
Daarna gingen we naar een pottenbakkerij en mochten we zelf een pot maken. Dat was ook heel leuk om te doen.
Daarna gingen we naar Fort Zeelandia en dat was vlak bij het volgende hotel, dat is hotel nummer drie inmiddels.
Morgen gaan we naar een hotel met een zwembad, daar heb ik echt heel veel zin in!

We zijn met een twee busjes op rondreis, wij en nog een andere familie uit Nederland met twee kinderen die ook in Taiwan geboren zijn,
de jongste is 7 en heet didi, en de oudste is 11 en heet maxime. en de ouders heten ali en gert.
bij het eerste hotel in Taipei hadden we twee slaapkamers, een woonkamer en een keukentje,
het hotel aan het Sun Moon Lake had twee slaapkamers, een woonkamer, een badkamer en drie balkons.
Onze kamer in het hotel waar we nu zitten, in Tainan, heeft twee verdiepingen, een woonkamer, drie slaapkamers, twee badkamers en een keukentje, echt superdeluxe!
Vrijdag zitten we een paar dagen aan het strand, helemaal in het Zuiden van Taiwan.
In het gedeelte waar we nu zijn hebben ze een tropisch klimaat, in het gedeelte boven in Taiwan hebben ze een subtropisch klimaat.
Het is hier overdag ook tussen de 29 en 31 graden.
maar gelukkig staat er wel altijd een beetje wind dus dat is best lekker.
Het is heel erg leuk dat die andere andere familie er ook is, ik ben eigenlijk de hele tijd met Maxime op pad, we hebben erg veel lol.

Zo, het is nu bijna half elf en ik ga slapen. Tot morgen!


  • 18 Oktober 2014 - 08:46

    Sanja & Souraya:

    Heey Mika , met Sanja en Sou

    Hoe gaat het met je ❓❓
    Zoo te zien heb je het leuk in Taiwan , mooi zoo

  • 18 Oktober 2014 - 08:58

    Eline & Sou & Sanja :

    Hay Mika met E&S&S haha een afkorting

  • 18 Oktober 2014 - 11:32

    Luuk:

    Yo Mika ik hoor dat het goed met je gaat ik hoop dat je daar veel leuke dingen gaat doen. Het was erg stil in de klas zonder jou maar ik ben er nog dus het is niet heel rustig!

  • 18 Oktober 2014 - 11:40

    Luuk:

    O ja nog wat over de nieuwe Luuk. Hij is echt aardig ik mocht hem een rondleiding geven iedereen wou maar ik mocht!!! Je hebt wel wat toetsen gemist ik geloof twee tot nu toe
    Gr. Luuk doei

  • 18 Oktober 2014 - 13:22

    Fadi:

    eeeh mika hoe gaat het daar en als je kan kom dan ff op face kunnen we wat bij kletsen en heb je al foto's gemaakt het gaat heel goed op school doei ik moet gaan nu

  • 18 Oktober 2014 - 13:23

    Fadi :

    gaat het ook goed met je ouders en jou

  • 18 Oktober 2014 - 13:27

    Opa En Oma:

    Hoi Mika, wat leuk om weer eens een verslagje van jouw belevenissen te lezen. Toen ik hoorde dat er nog een Nederlands gezin met jullie meereisde met twee kinderen die in Taiwan zijn geboren, toen dacht ik al dat het voor jou en Siri best leuk zou zijn. Dan kunnen jullie met elkaar wat kletsen in het Nederlands en ook lol maken met elkaar. Dus je vind het wel heel leuk om op vakantie te zijn in jouw eigen land?? Spannend hoor. Geniet er maar van en......ook wij kijken uit naar nog meer verhalen van jou!!Groetjes aan iedereen van ons. Opa en oma

  • 18 Oktober 2014 - 16:18

    Mika:

    Dankjewel voor de reacties ik heb het geweldig hier en goeie vakantie bij jullie Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Tainan

Mika

Ik ga een rondreis maken door Taiwan, het land waar ik geboren ben.

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 4293

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Taiwan

Landen bezocht: